Dat betreffen bedrijven waarvan de uitkomst al bekend is, ''misleiding''.- ''suggereren dat ze thuiswerk uitbesteden en absoluut geen werk aanbieden of waarbij de baten niet opwegen ten opzichte van de kosten (meer uitgeven dan verdienen - 20 euro verdienen, 70 euro kosten bellen)'', en u min of meer verleiden met prachtige mooie vacatures a 15 euro per uur om u elke keer terug te laten bellen a 80 cent per minuut en de 45 minuten durende (gemiddelde) wachtstanden.
Ook de welbekende gidsen die u kan bestellen is vaker achteraf beter bestemd voor de kattenbakken. ''Bespaart de oude vrouwtjes die nergens van afweten nog de loop naar de telefoon''. E-mails versturen waarbij u 25 euro per mail kan verdienen, niet noemenswaardig om het hier over te hebben.

Wij hebben deze websites onder klachten geplaatst naar aanleiding van het samensmelten van klachten over verschillende onafhankelijke thuiswerkfora/zwarte lijsten. En last but not least: via onze eigen klachtenlijn binnengekomen de afgelopen maanden. En uit jarenlange ervaring kunt u ons advies gerust in acht nemen en zo niet, ''u-zelf-verantwoordelijk blijft-over-uw-eigen-initiatieven''.
Klachten (zwarte lijsten) en de aantallen klachten.
Terug naar meldpunt
Beste heer/mevrouw, (20 februari 2007) - aangeboden door een oplettende thuiswerker:


INPAKKEN EN STICKEREN.
----------------------
Wij zoeken nog een thuiswerker voor het inpakken en stickeren van flessenopeners/pennen. De werkzaamheden bestaan uit het voorzien van een sticker van de bijgeleverde zakjes en vervolgens het per stuk inpakken van de flessenopeners/pennen.

Verdiensten per stuk: 0,18 euro (gemiddeld 14,40 euro per uur). Garantiebedrag: 85,00 euro.


Als u de onderste mail binnenkrijgt , adviseren wij u hier niet op te reageren, want als eerste moet u een behoorlijk garantiebedrag betalen en ten tweede een wachttijd van vele minuten trotseren a 80 cent per minuut om op de vacatures te reageren. U begrijpt dat ze al dik verdienen aan de wachtstanden van z'n gemiddeld 30 a 40 minuten. ''Als u een 0900 nummer belt, kijk dan goed of er geen wachttijden/standen zijn!! Dat kan u enorm veel geld besparen!'' Verneemt u als u een 0900 nummer belt ''er is nog 1 of zoveel wachtende voor u, wees niet naief, gelijk neerleggen want daar verdienen ze juist aan. Zorg nogmaals dat u gelijk iemand aan de lijn krijgt, en geen stemcomputers die met u van a-tot-z gaan in het menue. En denk erom een gratis 0900 nummer bestaat niet. Alleen de 0800 nummers zijn gratis. Trap niet in een 0900 nummer waarbij het tarief niet wordt aangegeven, dat is pure misleiding, en suggereert uiteraard alsog het niks kost. Wacht maar af op uw telefoonrekening...zie ook pagina nieuw
Aanvullende informatie